Honda w Los Angeles

dodano: 22.11.2010

Honda Fit EVŚwiatowy debiut koncepcyjnej Hondy Fit EV oraz hybrydowego zespołu napędowego dla aut klasy średniej

 

Podczas trwającego obecnie salonu samochodowego w Los Angeles Honda zaprezentowała model Fit EV - koncept samochodu na energię elektryczną oraz platformę dla średniej wielkości auta hybrydowego typu plug-in. Oba pojazdy stanowią część kompleksowego programu Honda Electric Mobility Network, mającego na celu redukcję emisji CO2. Firma chce osiągnąć ten cel poprzez wprowadzanie innowacyjnych produktów oraz rozwiązań z zakresu zarządzania  energią i technologii umożliwiających jej wytwarzanie.

 

Honda Fit EV Concept jest zapowiedzią kierunku rozwoju oraz stylistyki seryjnego pojazdu elektrycznego marki - Fit EV, który pojawi się w USA i Japonii w 2012 roku. Zupełnie nowa platforma dla pojazdu hybrydowego typu plug-in zapowiada następną generację dwusilnikowych hybrydowych układów napędowych Hondy, których debiut przewidziano również na 2012 rok.

 

Honda Fit EV

 

Model Fit EV ma spełniać codzienne potrzeby przeciętnego mieszkańca miasta i oferować praktyczne, pięcioosobowe wnętrze znane z popularnego hatchbacka Honda Fit (w europie Honda Jazz). Po wejściu na rynek, model Fit EV wyposażony będzie w akumulatory litowo-jonowe oraz współosiowy silnik elektryczny.

Mocny silnik pochodzący z modelu FCX Clarity oferuje znakomitą sprawność oraz moc i pracuje cicho nawet przy wyższych prędkościach. Prędkość maksymalna z jaką może się poruszać Fit EV to 144 km/h.

 

Zasięg Fit EV wynosić będzie mniej więcej 160 km w miejskim cyklu pomiarowym US EPA LA4* (lub 112 km po uwzględnieniu EPA). Dystans ten można wydłużyć dzięki wykorzystaniu innowacyjnego, elektrycznego systemu napędowego, który zaadaptowano z hybrydowego, sportowego modelu Honda CR-Z w wersji na rok 2011. System ten pozwala kierowcy wybrać jeden z trzech trybów jazdy - ECON, NORMAL oraz SPORT. Zmiana ustawień następuje płynnie i - zależnie od wybranego trybu - pozwala zwiększyć wydajność lub osiągi pojazdu.

 

Model Fit EV zaprojektowano tak, by jego ładowanie było czynnością prostą i wygodną. Przy wykorzystaniu tradycyjnego gniazda (120 wolt) naładowanie akumulatorów pojazdu zajmuje niecałe 12 godzin, a przy podłączeniu do gniazda o napięciu 240 wolt zajmuje to mniej niż 6 godzin.

 

 

 

 

Honda Fit EVHybrydowa Honda typu plug-in

 

Honda pokazała również zupełnie nową platformę dla samochodu hybrydowego typu plug-in. Prezentuje ona dwusilnikowy, hybrydowy układ napędowy nowej generacji. Zamontowany na płycie średniej wielkości sedana system ma spełniać wymogi codziennego użytkowania pojazdu, umożliwiając pokonywanie krótkich, często powtarzanych tras w trybie elektrycznym oraz - zależne od potrzeb - ma również umożliwiać podróżowanie na długich dystansach.

 

System nieustannie przełącza się między trzema trybami napędu (elektrycznym, benzynowym oraz benzynowo-elektrycznym), dostosowując ustawienia do warunków jazdy i zapewniając maksymalną wydajność układu napędowego. Dodatkowo, pojazd wykorzystuje układ odzyskiwania energii kinetycznej podczas hamowania, co pozwala podładować akumulatory w czasie jazdy.

 

Honda liderem rozwiązań ekologicznych

 

Model Fit EV oraz sedan z napędem hybrydowym typu plug-in pojawią się w USA i Japonii w 2012 roku. Dołączą do szerokiej gamy ekologicznych pojazdów marki Honda takich jak model FCX Clarity, zasilany sprężonym gazem ziemnym Civic GX Sedan (tylko USA) czy cztery bardzo różne, hybrydowe modele benzynowo-elektryczne: Civic Hybrid (tylko USA i Japonia), sportowa hybryda CR-Z, hybrydowy Insight oraz Jazz Hybrid (tylko Japonia i Europa).

 

*EPA LA4 to standardowy, ustawowy cykl testowy w USA dla pojazdów elektrycznych, który większość producentów wykorzystuje do ich porównań. Wyniki testów przeprowadzonych zgodnie z wytycznymi nowego cyklu europejskiego są obecnie niedostępne.