9 stycznia 2012 r. w Detroit, o 21:00 czasu środkowoeuropejskiego Honda zaprezentowała stylistykę modelu NSX nowej generacji i poinformowała o rozwiązaniach technicznych przewidzianych dla tego sportowego auta.
Nowy pojazd - w USA pod marką Acura - ma wejść do sprzedaży w ciągu trzech lat. Model ten zostanie opracowany przez firmę Honda R&D Americas i będzie produkowany w Ohio. Ma to być auto przeznaczone dla prawdziwych entuzjastów sportowej jazdy na całym świecie.
Dynamiczna linie koncepcyjnego NSX są zapowiedzią stylistyki produkcyjnej wersji tego modelu.
Samochód wykonany z lekkich materiałów ma centralnie montowany silnik oraz wykorzystuje szereg nowoczesnych rozwiązań technicznych, takich jak m.in. innowacyjny hybrydowy układ Sport Hybrid SH-AWD® (Super Handling All Wheel Drive™).
Przemawiając na salonie samochodowym w Detroit, pan Takanobu Ito, prezes i dyrektor generalny Honda Motor Co., który kierował pracami nad pierwszym modelem z rodziny NSX, przedstawił zalety nowej jego odsłony: „Podobnie jak z w przypadku poprzednika, teraz również chcemy wypracować najlepsze osiągi poprzez zastosowanie najnowocześniejszych rozwiazań technicznych. W dzisiejszych czasach, nawet takie samochody jak NSX, które mają głównie dawać przyjemność z jazdy, muszą być również tworzone z myślą o środowisku naturalnym”.
Gdy większość samochodów tej klasy generuje niesamowite osiągi dzięki wykorzystaniu ogromnych jednostek napędowych, nowy koncepcyjny NSX zawdzięcza swe mistrzowskie, rajdowe parametry niezwykle korzystnemu stosunkowi mocy silnika do masy.
Dzięki wykorzystaniu napędu z dwoma jednostkami elektrycznymi i systemem zwrotnej kontroli momentu napędowego, nowy hybrydowy układ napędowy 4WD może swobodnie modyfikować moment obrotowy dla kół osi przedniej podczas pokonywania zakrętów. Takie rozwiązanie ma wynieść jakość prowadzenia na poziom niedostępny dla samochodów z poprzednimi wersjami systemu AWD. Oprócz poprawiającego charakterystykę prowadzenia systemu Sport Hybrid SH-AWD®, pojazd wyposażono w nową wersję dynamicznego silnika VTEC® V-6, który posiada bezpośredni wtrysk paliwa i współpracuje z dwusprzęgłową przekładnią z wbudowaną jednostką elektryczną. W rezultacie kierowca ma do dyspozycji osiągi samochodu sportowego generowane przez niezwykle wydajny układ napędowy.
Dzięki zastosowaniu systemu Sport Hybrid SH-AWD, nowy NSX stanowić będzie kwintesencję „synergii człowieka z maszyną”, dodał prezes Ito. „NSX pozwoli kierowcy poczuć niebywałą jedność z samochodem”.
Oprócz koncepcyjnego NSX, amerykański oddział firmy Honda zaprezentował również koncept modelu Accord Coupe. Po raz pierwszy można było podziwiać stylistykę dziewiątej generacji amerykańskiej wersji modelu Accord, która w salonach sprzedaży w USA pojawi się jesienią 2012 roku. Auto przeznaczone jest tylko na rynek amerykański.
Aby godnie uczcić 25-lecie luksusowej marki koncernu Honda, pokazano również koncepcyjną wersję kompaktowego sedana Acura ILX oraz prototyp crossovera klasy SUV o nazwie RDX, który ma zadebiutować w 2013 roku.
Acura ILX Concept to prototyp zupełnie nowego, kompaktowego sedana, którego premierę zaplanowano na wiosnę 2012 roku. Jako bazowy model w gamie marki Acura, ILX będzie dostępny w trzech konfiguracjach układu napędowego, wraz z pierwszym w historii marki benzynowo-elektrycznym napędem hybrydowym.
WYMIARY
|
NSX Concept |
ILX Concept |
RDX Prototype |
Długość (mm) |
4330 |
4555 |
4660 |
Szerokość (mm) |
1895 |
1890 |
1872 |
Wysokość (mm) |
1160 |
1425 |
1630 |
Rozstaw osi (mm) |
2575 |
2670 |
2685 |
Rozmiar kół (cale)
|
19x9 (przód) 20x10 (tył) |
19x8 |
19x7. |
Ogumienie
|
255/35R19 (przód) 275/30R20 (tył) |
235/35R19 |
235/55R19 |